sexta-feira, 25 de julho de 2025

Quase meio milhão de soldados africanos lutaram do lado de Portugal

 


A Guerra Colonial Portuguesa (1961-1974) envolveu uma mobilização de larga escala por parte de Portugal.
Aqui estão os números mais relevantes sobre os soldados que participaram:

    Total de Mobilizados: Aproximadamente 1.400.000 (um milhão e quatrocentos mil) homens foram mobilizados para as forças armadas e serviços civis auxiliares ao longo de todo o conflito.
    Destacamento Anual em África: Em média, cerca de 107.000 homens eram destacados para as zonas de guerra em África a cada ano.
    Composição das Forças:
        No início do conflito, em 1961, Portugal tinha cerca de 79.000 militares.
        No final da guerra, em 1974, o total das Forças Armadas Portuguesas atingiu 217.000 efetivos.

        É importante notar que, do total de mobilizados, cerca de 400.000 eram soldados africanos recrutados localmente. Na década de 1970, a participação de africanos nas tropas coloniais operacionais representava cerca de metade do total. A guerra foi um esforço militar e humano gigantesco para Portugal, um país de dimensão relativamente pequena. 

"Gemini" 

As "patrulhas muçulmanas" em 2013, em Londres

 

Durante dois anos, em Londres, patrulhas islâmicas atacaram, verbalmente e de forma intimidatória, homens e mulheres que não se vestissem nem se comportassem como muçulmanos. Os seus alvos foram homens com bebidas na mão, a quem obrigavam a despejar o conteúdo dos copos, mulheres ocidentais, a quem alegavam que não podiam vestir assim - normalmente - numa zona onde havia mesquitas. Após diversas queixas, a polícia acabou por deter vários dos elementos que integravam essas patrulhas.

Três dos membros da patrulha foram condenados em novembro e sentenciados em 6 de dezembro de 2013. Jordan Horner, que usa o nome islâmico Jamaal Uddin, declarou-se culpado de duas acusações de agressão e duas acusações de uso de palavras e comportamentos ameaçadores, e foi condenado a 68 semanas de prisão. Ricardo MacFarlane, de 36 anos, que se declarou inocente, foi condenado a um ano por perturbação da ordem pública e dois anos por usar palavras e comportamentos ameaçadores. Royal Barnes, de 23 anos, que aguardava julgamento adicional por vídeos ofensivos sobre Lee Rigby e, portanto, não pôde ser identificado na época, declarou-se culpado e recebeu uma sentença de seis meses por perturbação da ordem pública. 

Texas Attorney General claimed 3 homes as his primary residence

 

WASHINGTON (AP) — Texas Attorney General Ken Paxton and his wife, Angela, are longtime owners of a $1.5 million house in a gated community outside Dallas. In 2015, they snapped up a second home in Austin. Then another.

The problem: Mortgages signed by the Paxtons contained inaccurate statements declaring that each of those three houses was their primary residence, enabling the now-estranged couple to improperly lock in low interest rates, according to an Associated Press review of public records. The lower rates will save the Paxtons tens of thousands of dollars in payments over the life of the loan, legal experts say.

The records also revealed that the Paxtons routinely flouted lending agreements on some of their other properties.

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Whites-only community plotting expansion to another state as its efforts to build a ‘white nation’

 

A far-right ethnonationalist group that has set up a “whites-only” community in a remote part of the Ozarks in northeastern Arkansas is reportedly exploring the possibility of expanding north into Missouri.

Return to the Land (RTTL), which describes itself as a private membership association (PMA) for individuals with “traditional views and European ancestry,” opened its first community in Arkansas in October 2023 and is now considering entering a second state, likely near Springfield, according to NBC’s regional affiliate KSNT.

The group is opposed to mass immigration, multiculturalism and “forced integration” and reportedly does not welcome non-white, non-Christian or LGBT+ people, explaining that its members are seeking to “separate ourselves from a failing modern society” and return to pastoral living.

“You want a white nation? Build a white town?” RTTL’s co-founder Eric Orwoll asks in an X video promoting the initiative. “It can be done. We’re doing it.”

RTTL’s flagship community spans approximately 150 acres of land, is home to 40 inhabitants, and features its own cabins, roads, wells, a community center, and a schoolhouse. 

It was followed by a second site nearby that opened in January this year, with the group listing a further Ozarks site as upcoming and aspirations to move into the Appalachian mountains on its website.

Speaking to Sky News journalist Tom Cheshire – who visited RTTL’s first “fortress for the white race” and found a world of fresh goat’s milk, flute recitals, family kickball games and creek swimming – Orwoll expressed a nostalgia for the America of the 17th century encountered by the Virginia settlers.

“I would probably feel more comfortable there because I’m white and that’s the way this country was when my ancestors came there,” he said, overlooking the Native Americans soon to be displaced by the colonists.

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Four in 10 feel Muslim immigrants have negative impact on UK


 

The Independent - Aine Fox
Friday 25 July 2025 

Four in 10 Britons feel Muslim immigrants have a negative impact on the UK – and more than half think Islam is not compatible with British values, according to a survey.

The findings have been described by an imam as “deeply worrying”, and showing “high levels of anti-Muslim sentiment” in Britain.

The polling was commissioned by the Ahmadiyya Muslim Community ahead of a gathering for what it described as the UK’s biggest Muslim convention – the Jalsa Salana – this weekend in Hampshire, expected to be attended by 40,000 followers of the faith.

This year’s convention is “opening its doors to sceptics of Islam and those with any questions about the faith”, organisers said – noting that two Reform UK voters are due to attend to hear about the religion.

The YouGov survey of 2,130 adults in Great Britain in mid-July asked people if they felt different groups of immigrants by religion generally have a positive or negative impact on the UK.

While 41% said Muslim immigrants have a negative impact, the proportions feeling this way were much lower for other groups.

Around 15% felt this way about Hindu immigrants, 14% about Sikh immigrants, 13% about Jewish immigrants and 7% about Christian immigrants.

Just under a quarter (24%) of respondents felt Muslim immigrants had a positive impact on the UK, lower than for any of the other religions stated.

Earlier this week, Deputy Prime Minister Angela Rayner urged Labour colleagues to acknowledge people’s “real concerns”, pointing out that immigration was one of a number of factors having a “profound impact on society”, as she updated Cabinet on her work on social cohesion.

Some 53% of those polled said they believed Islam is not compatible with British values, while 25% said it is and 22% said they did not know.

Sabah Ahmedi, aged 30  and known as “the young imam” online – where he has a large following, said he believes fear among people “stems from a lack of understanding of Islam”.

He said: “These findings are deeply worrying, revealing high levels of anti-Muslim sentiment in this country.

“As a British Muslim, it is tragic to think that we are disliked or hated because of our religious beliefs. It is unfair and unjust considering that the vast majority of Muslim immigrants to the UK are contributing positively.”

He encouraged people to “meet Muslims to see we are not a threat” and urged the media to “play a role as well”.

He added: “Instead of focusing on the tiny minority of Muslim immigrants who cause harm, focus on the majority who are on the frontlines serving the NHS, our armed forces, the police, educational institutes and the like.

“We love this country and cherish its values of freedom and tolerance.”

The Union flag will be raised at this weekend’s gathering “alongside the Islamic flag of our community, to symbolise that love of our faith and country go hand in hand”, he said.

The survey findings also indicated younger people were less likely to feel Muslim immigrants have a negative impact and that Islam is incompatible with British values.

Mr Ahmedi said he was “encouraged by these findings that seem to show that the younger generation is more open-minded and that I hope it indicates a brighter future where Muslims are not considered a threat but an asset to this society”.

The Ahmadiyya Muslim Community in the UK is mostly made up of people and their descendants who generally fled Pakistan in the 1980s in the face of religious persecution.

Members said they now face challenges and discrimination in the UK, from some Muslims who do not agree with their version of the faith and from other people who have subjected them to racist bullying because of their Pakistani ethnicity.

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“A Europa é uma prisão a céu aberto” – entrevista a Mamadou Ba, no jornal online "marca"

 

À conversa com Mamadou Ba, activista do Movimento SOS Racismo, procurámos perceber as lógicas históricas que conduziram à génese e persistência da Europa como Fortaleza. A fronteira, sempre vigiada e tantas vezes intransponível está assente, de acordo com Mamadou, “nos limites da capacidade geo-estratégica da Europa” e, como tal, é isso que “temos que interrogar, que não pode existir!”

R. Alves: Há um genocídio em curso às portas da Europa. Podes dizer-nos como é que tudo isto começou, fazendo uma espécie de arqueologia da Europa Fortaleza?

Mamadou Ba: Eu acho que nós podemos dizer, de uma forma genérica, que as fronteiras da Europa – fictícias, políticas e geográficas – se tornaram cemitérios a partir do momento em que a Europa se instalou numa situação de revanche histórica contra os países periféricos, nomeadamente as suas antigas colónias. Já havia mortes na década de setenta, eram poucas e não eram muito publicitadas, porque eram mais ou menos aventureiros que tentavam chegar à Europa através do Estreito de Gibraltar. 

Na altura, havia uma política de recrutamento de trabalhadores, ou seja, o acerto entre o que deveria haver de relação colonial entre a Europa e o resto do mundo era feito indo buscar trabalhadores em massa para trazer para alguns países da Europa, logo a seguir aos Trinta Gloriosos [período entre 1945 a 1975] e onde houve uma industrialização forte (i.e. França, Itália, Bélgica, Alemanha). A Europa reciclou a sua forma de trabalho escravo indo buscar, através de acordos bilaterais, trabalhadores em massa. Hoje, a ideia que nós temos é essa narrativa de que as pessoas vêm em massa porque decidiram vir em massa. Não! Alguém criou essa ideia de que havia uma possibilidade de as pessoas virem. 

Eu sei que para alguns esta comparação é muito forçada, mas ela tem alguma lógica histórica: o que a Europa fez logo a seguir às independências foi o que o faziam os navios negreiros quando iam buscar escravos. Portanto, a lógica da economia da morte, que resulta dessa massificação da imigração, foi uma coisa planeada e planificada por uma necessidade económica capitalista. Depois, quando a Europa começa a entrar numa fase de algum refluxo económico e, sobretudo, quando começou a perceber que já não havia possibilidade de controlar essas “manadas” – tal como no tempo colonial, ou no tempo da escravatura -, que as pessoas podiam ter alguma mobilidade dentro da prisão que era o seu estatuto e a sua condição de imigrantes, isso começou a criar problemas.

Em finais de setenta, início de oitenta, depois de ter desarticulado também as economias dos países de origem, através das políticas de ajustamento estruturais, decidiu: “Olha, nós vamos também, tal como liberalizamos a economia, vamos liberalizar a mobilidade”, o que implica fazer o quê? Nós criamos mecanismos de filtro, deixamos entrar quando quisermos, como quisermos para fazer duas pressões ao mesmo tempo: pressionar os países de origem – na gestão das saídas e entradas dos seus cidadãos – e pressionar a nossa classe trabalhadora. 

Deixando sempre entreaberta a hipótese de que pode vir uma ameaça de fora e, claro, que a Europa também está instalada na sua genética atitude imperialista. Ela acha que a única forma de poder ter acesso a recursos para alimentar a sua máquina económica é perturbar e destabilizar os países mais periféricos e a partir daí temos a Europa a fazer guerras por procuração no Continente Africano, no Médio Oriente e também no Extremo Oriente, coisa que não se fala muito nas narrativas. Tirando a Inglaterra, não temos nenhuma discussão sobre o que acontece, por exemplo, no Extremo Oriente (Malásia, Singapura). E há ali fluxos danados de imigrantes que resultam da herança da política imperialista britânica, tal como no Corno de África e no Próximo ou no Médio Oriente (Somália, Líbano). 

A própria conivência da Europa com o Estado de apartheid de Israel também cria fluxos migratórios forçados porque cria tensões em que as pessoas se vêem obrigadas a fugir para se salvarem. Depois, por um ajuste histórico de posição, logo a seguir à queda do muro de Berlim assistimos à implosão de parte importante dos países que eram limítrofes da Europa dita Ocidental. Com a guerra dos Balcãs isso foi uma forma que a Europa encontrou de arranjar uma desculpa para dizer: “Nós a partir de agora não podemos receber toda a gente”.

 Depois a Europa, do ponto de vista cultural, massificou uma forma de estar no mundo, ou seja, criou uma certa hegemonia civilizacional e cultural através da massificação da televisão e contou nisso com a conivência dos seus vassalos. Os poderes políticos desses países – que foram instalados, a maior parte das vezes, pela Europa ou por interesses europeus – tudo fizeram para criar uma condição de necessidade permanente das populações para aspirarem a ter uma coisa, um modelo de sociedade que não é o delas. E onde é que podem ir buscá-lo? É na Europa. Tal como a Europa fez quando empreendeu o imperialismo e o colonialismo, criou-se a ideia do El Dourado ao contrário.

(Continua


Polygamy: A special investigation into how Muslim men can exploit the benefits system

 


Ghulam is a taxi driver who lives in Blackburn, a once-booming textile town in Lancashire. He has a terrace house near his local mosque (one of 53 in the area), a silver Nissan car and a very complex private life.

For he has so many children that he struggles to remember their names, and five wives from various countries, including Yemen, Egypt, Turkey and his own birthplace, Pakistan.

Ghulam’s latest bride is a shy 20-year-old called Hafeza. He brought her to Britain from Morocco, soon after his 45th birthday earlier this year. They married in an Islamic wedding ceremony called ‘the Nikah’ in her village, with Hafeza’s pleased parents among the guests. 

Thirty miles across the Pennines in Yorkshire, pizza delivery driver Wasim, 27, has an equally complicated domestic life.

He lives in a part of Dewsbury called Savile Town, a network of 11 terrace streets dominated by one of the biggest mosques in Europe, where most residents are Asian with origins in Pakistan or India.

Wasim has three wives, the first of whom lives with him and their three teenage sons. His other two wives have separate houses in Savile Town, one down the road and another round the corner. He visits each two nights a week.

The women have had several of Wasim’s children and he hopes the youngest bride (aged 19) will soon present him with another baby. 

I learned of Ghulam and Wasim this week while investigating a subject that is taboo in politically correct Britain. It is the huge rise of bigamy (having two wives) and polygamy (more than two) in our Muslim communities.

The issue was recently bravely highlighted by Baroness Flather, a crossbench life peer who was herself born in Lahore, now part of Pakistan.

She warned the Lords (and also wrote an article for the Mail on the subject) about how our shambolic benefits system is being exploited by men hailing from Pakistan and other Muslim nations who indulge in multiple marriages — with taxpayers forced to foot the bill.

As Baroness Flather explained: ‘The wives are regarded by the welfare system as single mothers, and are therefore entitled to a full range of lone parent payments."

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Failed integration and the fall of multiculturalismo

  For decades, the debate in Denmark around  problems with mass immigration was stuck in a self-loathing blame game of " failed integra...